نوشیدن زاویه شبانه باشگاه باشگاه شبانه

نوشیدن: زاویه شبانه باشگاه باشگاه شبانه لاله‌های برفی مسافر شکوفه‌ها آلمان انگلستان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار پزشکی تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو ، تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی زیاد کردن پیدا کرده و به علت پرخوری پرسشها بیماران قلبی و عروقی نیز زیاد می‌شود. 

تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو ، تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می‌کند

تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می کند/ تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو

عبارات مهم : سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی زیاد کردن پیدا کرده و به علت پرخوری پرسشها بیماران قلبی و عروقی نیز زیاد می شود.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۷ با ارائه گزارش عملکرد وزارت بهداشت در ایام عید گفت: در ایام عید ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۱۶ مورد مراجعه به بیمارستان صورت گرفته که از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۹۲۹ مورد ماموریت اورژانس بوده اند و ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته شدند.

وی ادامه د اد: در این مدت ۹۰ هزار و ۲۱۹ مورد مراجعه به بیمارستان و خوابیدن شدن گزارش شده، همچنین ۳۵ هزار و ۶۲ عمل اورژانسی و بیش از ۲۱ هزار عمل غیراورژانسی صورت گرفته است.

تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو ، تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می‌کند

وی با بیان اینکه تعطیلات طولانی مدت به سلامت مردم کشور عزیزمان ایران لطمه وارد می کند، ادامه داد: در تعطیلات میزان بروز و شیوع بیماری عوض کردن نکرده و البته بعضی پرسشها بهداشتی و درمانی نیز زیاد می شود همچنین در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی زیاد کردن پیدا کرده و به علت پرخوری پرسشها بیماران قلبی و عروقی نیز زیاد می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات خدمات سرپایی در بخش شخصی تعطیل است و خدمات خوابیدن غیر اورژانسی در بخش های شخصی و نهادهای عمومی غیردولتی به میزان زیادی کم کردن می یابد از این رو مجموعه بخش دولتی به خاص در بخش اورژانس در ایام تعطیلات مجبور است فعالیت بیشتری ارائه کند. بنابراین توصیه ما این است که تعطیلات طولانی مدت سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی زیاد کردن پیدا کرده و به علت پرخوری پرسشها بیماران قلبی و عروقی نیز زیاد می‌شود. 

حریرچی در ادامه با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم در حوزه سلامت دسترسی به خدمات است گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار کشور عزیزمان ایران در سال ۹۳ و ۹۴ ، ۹۸.۳ درصد خدمات سرپایی را دریافت کردند که براساس ۵ دهک درآمدی در کشور تفاوت قابل توجهی میان دریافت کنندگان خدمات سرپایی وجود نداشته هست. همچنین در بخش خدمات نیز ۹۵.۵ درصد خدمت دریافت کرده اند و دسترسی به خدمات سلامت طی ۴۰ سال گذشته و همچنین با اجرای طرح تحول سلامت و گسترش مراکز و ارائه خدمات ارزان قیمت به صورت عادلانه انجام شده است است.

وی با بیان اینکه پرسشها و مشکل هایی در نحوه دسترسی به خدمات وجود دارد گفت: یکی از مهمترین پرسشها ما این است که هزینه حمل و نقل رسیدن به محل دریافت خدمت از هزینه خدمت سلامت گرانتر است همچنین گروهی از افراد جامعه که حتی در تامین تغذیه نیز مسئله دارند در خصوص هزینه های خدمات سلامت با پرسشها روبرو هستند. البته در کیفیت دریافت خدمات سلامت تفاوت هایی بین بخش شخصی و دولتی وجود دارد و افراد با کیفیت های متفاوت این خدمات را دریافت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه های سلامت گفت: در حوزه سلامت هزینه های فقرزا وجود دارد به این معنی که فرد با انجام آن هزینه ها به زیر خط فقر تعیین شده است می رود و همچنین هزینه های کمرشکن و مسئله زا وجود دارد که طبق تعریف مشمول بر پنج معیار می شود به طور کل اگر ۲۵ درصد کل هزینه درآمد یک خانواده به سلامت تخصیص داده شده است یابد دچار هزینه های کمرشکن در آن سال شده است است.

تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو ، تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می‌کند

حریرچی با بیان اینکه هزینه های کمرشکن در افراد میانگین جامعه و کم درآمد تاثیرات بدی دارند گفت: ۹۱.۸ درصد از هزینه های کمرشکن سلامت مربوط به افراد با درآمد میانگین و کم در جامعه است همچنین ۶ درصد از هزینه های کمرشکن در حوزه سلامت مربوط به افراد پایین تر از سطح میانگین جامعه است و ۲.۲ درصد از افراد جامعه دچار هزینه های فقرزا در حوزه سلامت می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مهم ترین پرسشها در هزینه درمان افراد این است که به مراکزی مراجعه می کنند که وسع پرداخت آ ن را ندارند خاطرنشان کرد: اصلاح هزینه فقرزا در حوزه سلامت بر عهده دولت وزارت بهداشت و بیمه ها است در حالی که اصلاح هزینه های کمرشکن در حوزه سلامت در اقشار بالاتر از میانگین در جامعه نیازمند عوض کردن الگوی واکنش‌ها در این بخش از جامعه است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی زیاد کردن پیدا کرده و به علت پرخوری پرسشها بیماران قلبی و عروقی نیز زیاد می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین درصد رضایتمندی از ارائه خدمات سلامت به افراد تنها به کیفیت خدمات مربوط نبوده و عنصرهای دیگری مانند نحوه واکنش‌ها کادر درمانی در آن تاثیرگذار هستند.

حریرچی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت گروه های متفاوت پزشکی پیراپزشکی و ارائه کنندگان خدمات در مراکز سلامت و بیمارستان ها وجود دارد گفت: من رسما از همه این گروه ها عذرخواهی می کنم ولی تراز وزارت بهداشت و سیستم بیمارستانی مثبت هست. یعنی اگر وزارت بهداشت مطالبات خود را از دیگر طرف های مورد حساب مانند بیمه ها دریافت کند و بدهی های خود را بپردازد همچنان مبلغی جهت وزارت بهداشت باقی می ماند.

تاثیر زیاد کردن قیمت دلار بر قیمت دارو ، تعطیلات طولانی مدت به سلامت ایرانیان لطمه وارد می‌کند

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان از ۴ شرکت بیمه گر مهم طلب دارد که تاکنون ۳ میلیارد آن به وسیله این شرکت ها پرداخت شده است است و بیش از ۱۱ میلیارد آن همچنان باقی مانده همچنین نزدیک به ۲ میلیون سند بین راهی همچنان موجود است و در کل وزارت بهداشت بیش از ۱۳ میلیارد تومان از ۴ شرکت بیمه گر مهم در کشور مطالبه دارد.

حریرچی در ادامه راجع به تاثیر زیاد کردن دلار بر میزان قیمت دارو و تجهیزات پزشکی گفت: زیاد کردن قیمت دلار در قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و دارو تاثیر دارد و منتظر هستیم که قیمت کم کردن یابد و گروه هایی به منظور بررسی این عنوان در وازاتخانه تشکیل شده است است.معمولا در این شرایط بحران های خاصی اتفاق می افتد که باید بررسی شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: قسمت قابل توجهی از مطالبات در بخش تجهیزات پزشکی پرداخت شده است و در بخش هایی مانند دارو بخش هایی از بدهی باقی مانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کتاب تعرفه ها و مصوبات شورای عالی بیمه از پیشنهادات وزارت بهداشت است تصریح کرد: عمده خدمات روانپزشکی تحت پوشش بوده است ولی بعضی از خدمات روانپزشکی و بعضی تامین دارو ها تخت پوشش نیست. گسترش تختهای روانپزشکی و زیاد کردن تعرفه های این خدمات از اصول مهم جهت این زمینه است.

وی ادامه داد: دیرکرد بیمه ها در پرداخت بدهی ها مسئله مهم ماست. صنعت دارویی ما بیش از ٦٠ درصد از ظرفیتش خالی است و توسعه بیش از ظرفیت کشور به مشکلی تبدیل شده است است که باید به صادرات جهت برطرف آن توجه شود و علاوه بر کسب بازار بین المللی باید به سطح استانداردهای بین المللی نیز برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت راجع به قیمت دارو تصریح کرد:درباره قیمت دارو ممکن است چند درصد از دارو ها زیاد کردن و یا کم کردن یابد که دلایل خاص دارد و داروهای محدودی را مشمول بر می شود. به طور کلی اجازه زیاد کردن قیمت سبد دارویی در کشور را نداریم.

حریرچی خاطرنشان کرد: معمولا کمبود نیم درصدی در بعضی داروها پیش می آید که طبیعی است ولی در قیمت داروهای ژنریک تفاوت چندانی ندارد ولی این در داروهای برند ژنریک تفاوت دارد . بیمه ها طبق قانون فقط داروی ژنریک را تحت پوشش قرار می دهند و برند ژرنریک را مشمول بر نمی شوند.

واژه های کلیدی: سلامت | بهداشت | بهداشتی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه