نوشیدن زاویه شبانه باشگاه باشگاه شبانه

نوشیدن: زاویه شبانه باشگاه باشگاه شبانه لاله‌های برفی مسافر شکوفه‌ها آلمان انگلستان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

رییس شرکت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما انسان‌ها معمولا بعد از اینکه تخریب می کنیم، مجددا به فکر احیاء هستیم ابتدا ویران می‌کنیم سپس با هزینه‌های چند هزاربرابری

آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

عبارات مهم : تالاب

رییس شرکت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما انسان ها معمولا بعد از اینکه تخریب می کنیم، مجددا به فکر احیاء هستیم ابتدا ویران می کنیم سپس با هزینه های چند هزاربرابری به فکر احیاء می افتیم.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در همایش نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه در واحد تبریز افزود: زمانی که ارتفاع دریاچه ارومیه در سال ۱۳۸۱ نزدیک به ۱۲۷۵ مترمکعب بود، تذکراتی راجع به خشکی دریاچه ارومیه به گوش رسید ولی شرکت حفاظت محیط زیست وقت با انکار از بروز چنین رخداد محیط زیستی چشم پوشی کرد.

آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

وی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از تغییرات اقلیمی تاثیرگذار بر روند خشکی دریاچه ارومیه بود، گفت: نباید فراموش کنیم که عامل مهم خشکی دریاچه ارومیه خودمان بودیم و نباید دیگران را مقصر بدانیم. محیط زیست مسئله کل کشور با ۸۰ میلیون نفر جمعیت هست. زمانی که حفظ محیط زیست وابسته به سازمانی با ۵۰۰۰ پرسنل شود، توانایی مدیریت محیط زیست با ۸۰ میلیون جمعیت با مسئله مواجه خواهد شد. لذا علاوه بر تبخیر بالای دریاچه ارومیه، آب هایی که قرار بود مصرف شود و وارد دریاچه ارومیه نشود، ازجمله تذکرات مهم به شمار می رفت.

کلانتری یادآور شد: آب ورودی به هامون کمتر از ۵میلیون متر مکعب در ۸ ماه گذشته بود در حالی که باید بیش از یک میلیارد متر مکعب باشد.

رییس شرکت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما انسان‌ها معمولا بعد از اینکه تخریب می کنیم، مجددا به فکر احیاء هستیم ابتدا ویران می‌کنیم سپس با هزینه‌های چند هزاربرابری

وی افزود: ما انسان های وقت طلب با وجود دسترسی به تکنولوژی انسان های بسیار خودخواهی به علت دانش کم و بینش کوتاه هستیم که همه چیز را جهت نسل حاضر می خواهیم.

کلانتری با بیان اینکه طی سال های اخیر ایجاد سدهای سیوند و ملاصدرا منجر به خشک شدن و از بین رفتن سد بختگان شد، گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه نیمه جان است و امیدواریم با اقداماتی که در جهت احیای آن به وسیله مردم و دانشگاهیان صورت می گیرد، بتوانیم آن را حفظ کنیم.

وی افزود: واقع شدن همه تالاب ها و دریاچه ها در انتهای حوضه های آبریز یکی از اساسی ترین پرسشها در کشور محسوب می شود.

آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید مدیر جمهور به رعایت و پیگیری چهار مسئله در حوزه پسماند، گرد و غبار و هوای کلانشهر و احیای تالاب ها گفت: متاسفانه احیای تالاب ها کار بسیار دشواری است و امیدواری ما جهت احیای تالاب ها به علت تغییرات اقلیمی، کم کردن بارندگی ها و زیاد کردن بهره برداری ها خیلی محدودتر شده است است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای گذشته میزان بارندگی نسبت به میانگین سالیانه، ۳۶ درصد کم کردن یافته است این در حالیست که در حوضه دریاچه ارومیه با زیاد کردن ۲۳ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته برخوردار بودیم. به این معنی که آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است که یکی از دلایل آن حبس کردن آب ها پشت سدها است و مورد نیاز است وزارت نیرو به تعهدات خود در جهت رهاسازی آب ها عمل بکند.

رییس شرکت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما انسان‌ها معمولا بعد از اینکه تخریب می کنیم، مجددا به فکر احیاء هستیم ابتدا ویران می‌کنیم سپس با هزینه‌های چند هزاربرابری

کلانتری با بیان اینکه پاسداری از محیط زیست، وظیفه هر شهروند است،اظهارکرد: حفاظت از محیط زیست، حفاظت از یک شرکت دولتی نیست. اگر ۸۰ میلیون نفر نخواهند به تعهدات زیست محیطی خود عمل کنند، انتظاری از مسئولان نیز نداشته باشند.

وی افزود: نخستین آموزش باید به مدیران رده بالای کشور باشد آیا که دانش و آگاهی محیط زیستی این افراد در خیلی موارد پایین تر از میانگین جامعه است و نباید فکر کنند هرآنچه در حال حاضر به اختیار دارند را مصرف کنند.

آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است

کلانتری تاکید کرد: سیاست ها و اوضاع اقتصادی کشور تابع ایدئولوژی انقلابی کشور است در حالی که یکی از چهار اصل توسعه پایدار، حفظ حقوق نسل های بعدی هست؛ متاسفانه در سیاست هایمان هیچ جایگاهی جهت نسل های بعدی نداریم و فکر می کنیم هرچه که داریم خودمان باید مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه جهت خودکفا و مستقل بودن، با دنیا قطع ارتباط می کنیم و به جای آن بر منابع موجود در کشور فشار می آوریم، گفت: میانگین مصرف آب شیرین جهت هر شهروند ۱۱۰۰ لیتر مکعب در سال هست، این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد مردم هر سال زیر ۷۰۰ لیتر مکعب آب شیرین مصرف می کنند، این به معنی خیانت به نسل های بعدی محسوب می شود. شاید یکی از دلایل آن بیگانه بودن بعضی دانشگاهیان با برنامه ریزی بلند مدت و مزدوری بعضی از کارشناسان امر است که تابع مدیر و مدیران رده اوج بودند.

کلانتری اذعان کرد: محیط زیست تنها سازمانی است که پاسدار حق و حقوق نسل های بعد هست. هنگامی که علم از جامعه جدا شود و هنگامی که دستگاه های دولتی به فکر وظایف هایشان نباشند، نخستین جایی که باید فریاد می کشید، شرکت محیط زیست بود؛ آیا که مالکیت دریاچه ارومیه جهت شرکت محیط زیست هست. متاسفانه ما تازه می خواهیم در قرن بیسن و یکم بحث محیط زیست را توسعه بدهیم.

وی تصریح کرد: چیزی که در کشور حائز اهمیت نیست، نبود برنامه ریزی بلند مدت هست؛ در حال حاضر هیچ کدام از تلاب ها از بین ۵۰ تالاب زنده نیست.

وی با بیان اینکه ساختن فرهنگ به معنی آگاه کردن مردم و حد و حدودشان هست، اظهار کرد: مردم باید نان دربیاورند ولی جهت نان درآوردن ابتدا به تنفس نیاز دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاظت محیط زیست، وی در آخر گفت: ساختن فرهنگ بی ضابطه هیچ ارزشی ندارد؛ ما باید حق و حقوق شهروندی را آموزش بدهیم. ما حق اعتراض داریم ولی حق اعتراض تنها در پرسشها نهی از منکر خلاصه نمی شود.

واژه های کلیدی: تالاب | میلیون | ارومیه | دریاچه | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه